«جعفر دهقان» در نقش اولین شهید روحانی دفاع مقدس
تاریخ : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391
نویسنده : میلاد اصغریان

«علی‌اصغر جعفری» مشاور رئیس سازمان و رئیس بسیج صداوسیما به همراه جمعی از مدیران این مرکز با حضور در لوکیشن تله‌فیلم «شیخ شریف» واقع در شهرک سینمایی دفاع مقدس از پشت صحنه این فیلم بازدید کردند.

جعفری در این بازدید با ابراز رضایتمندی از روند ساخت این فیلم، گفت: به تصویر کشیدن ایثارگری، رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و شجاعت فرزندان سرفراز میهن عزیزمان در دوران دفاع مقدس راهکاری عملی برای ارائه‌ الگویی مناسب به جوانان و نسل‌های جدید انقلاب اسلامی است که بسیج رسانه ملی سعی دارد با روشی هنرمندانه در راه قدم بردارد.

وی با بیان اینکه در میان اقشار مختلف مردمی، روحانیون بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند، ادامه داد: در این فیلم تلویزیونی سعی خواهد شد نقش ارزنده‌ روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به تصویر کشیده شود، چراکه بدون شک حماسه روحانیون در دفاع مقدس، همواره در تاریخ این سرزمین ماندگار و پایدار خواهد ماند.

مشاور رئیس رسانه ملی ادامه داد: شهید محمدحسن شریف قنوتی، به عنوان اولین شهید روحانی مبارز دوران دفاع مقدس که با اقتدار، شجاعت و مردم داری خود در روحیه دادن به مردم جنگ زده خرمشهر نقش بی بدیلی داشت، ایده‌ای فاخر برای برنامه‌سازی است.

بر اساس این گزارش، جعفر دهقان که برای اولین در لباس یک روحانی جلوی دوربین ظاهر شده است، به ایفای نقش این شهید بزرگوار خواهد پرداخت و شیوا خسرومهر، محمد ایزدی یکتا، محمد باجلان، نازنین پیرکاری، ارسطو خوش رزم، محمد شادانی، سروناز سرلک به همراه جمعی دیگر از هنرمندان تئاتر بازیگران اصلی این تله فیلم هستند.

«شیخ شریف» گوشه‌ای از مبارزات و ایثارگری‌های اولین شهید روحانی دفاع مقدس «محمدحسن شریف‌‌قنوتی» را به تصویر می‌کشد. این تله‌فیلم در دو مقطع مبارزاتی این شهید در دوران طاغوت در شهر بروجرد و روزهای آغازین جنگ تحمیلی در خرمشهر را نشان می دهد که سرانجام این شهید والامقام در عصر روز 24 مهر 1359 در خرمشهر بدست سربازان بعثی به طرز فجیعی به شهادت رسید.

این تله فیلم به سفارش بسیج سازمان صداوسیما و با مشارکت سازمان بسیج طلاب و روحانیون در حال تولید است و سایر عوامل اصلی آن عبارتند از: تهیه کننده: محسن پیریایی، تصویربردار: مصطفی احمدیان، طراح صحنه و لباس: حسین کرمی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: سامان تفرشی، منشی صحنه: بهشته ناصری، طراح گریم: بابک کشن فلاح، مدیر تولید: علی اصلانی، صدابردار: علی عدالت دوست، مدیر تدارکات: سجاد نوری.

           

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: فرهنگی , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید